Header

SIW zoekt een medewerker online marketing

SIW Internationale Vrijwilligersprojecten is per 1 augustus op zoek naar een:
Medewerker online marketing (16 uur)
Wie zijn wij?
SIW Internationale Vrijwilligersprojecten is een veelzijdige Nederlandse uitwisselingsorganisatie zonder winstoogmerk. Al 60 jaar ontvangt SIW buitenlandse vrijwilligers op diverse projecten in Nederland en worden Nederlandse vrijwilligers uitgezonden naar projecten over de hele wereld.
De missie van SIW is om mensen te stimuleren hun horizon te verbreden. Dit doet SIW door vrijwilligers in contact te brengen met andere culturen. Op deze manier wil SIW intercultureel begrip vergroten, bijdragen aan persoonlijke ontwikkeling van vrijwilligers en hen aanmoedigen zich belangeloos in te zetten voor een betere samenleving. Dat kan in Nederland op de projecten die wij organiseren of in het buitenland op de projecten georganiseerd door de partners uit ons netwerk. SIW is er voor en door vrijwilligers.
De activiteiten van SIW worden georganiseerd door 60 enthousiaste vrijwillige medewerkers en drie betaalde medewerkers. In deze vacature gaat het om een van de drie betaalde functies op het SIW kantoor, de spil van de organisatie. De medewerker in deze functie werkt nauw samen met het bestuur, de betaalde medewerkers en vrijwillige medewerkers in de verschillende groepen binnen SIW, waaronder de publiciteitsgroep.
De publiciteitsgroep is de groep binnen SIW die zich richt op de externe communicatie. Dit doen ze onder andere door het technisch beheren van de SIW website, het samenstellen van promotiemateriaal, bezoeken van externe beurzen & evenementen, het schrijven van artikelen en het opzetten van promotieactiviteiten. Je werkt met deze vrijwilligers nauw samen en waar mogelijk delegeer je werkzaamheden. Een groot deel van de werkzaamheden voor SIW vindt plaats in Utrecht. In deze functie leg je verantwoording af aan de secretaris en aan het bestuurslid Publiciteit.
Wat ga je doen?
Als medewerker online marketing heb je als doel om relevante websitebezoekers te trekken en maximale conversie te realiseren. Je houdt het overzicht van publiciteitsuitingen en zorgt voor een optimale marketingmix. Met het oog op KPI's besteed je tijd aan de (online en offline) activiteiten waarmee we zichtbaar zijn bij onze doelgroep en die een hoog rendement opleveren. Strategie en uitvoering gaan hierbij hand in hand. Door concrete acties en de inzet van marketingtools ben je in staat om de verschillende stromen van bezoekers naar de website en overige publiciteitskanalen te managen en te verbeteren. Op deze wijze zorg je ervoor dat zoveel mogelijk reizigers met interesse in vrijwilligerswerk SIW vinden en zich aanmelden voor een vrijwilligersproject.
Bij de invulling van de taken en de verhouding in tijdsbesteding tussen de verschillende taken staat maximalisatie van de conversie centraal. Hieronder een aantal concrete taken die we voor ogen hebben.
  • Beheren van de content op de website, gericht schrijven van wervende content en initieren van verbeteringen (denk aan projectomschrijvingen, nieuwsberichten en ervaringsverhalen);
  • Optimaliseren van de online vindbaarheid van de website (aandacht voor Search Engine Advertising en Search Engine Optimization, verwijzingsverkeer);
  • Meten en analyseren van online bezoekersgedrag, conversie per kanaal en Google Analytics;
  • Beheren van SIW's social media en online kanalen zoals Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube, OneWorld en digitale nieuwsbrief;
  • Mogelijkheden opzoeken van 'free online publicity' en andere samenwerkingsverbanden;
  • Bijdragen aan de organisatie van SIW's community day, infomarkten;
  • Mede opstellen en versturen van pers- en nieuwsberichten in afstemming met de vrijwillige medewerker die zich richt op externe communicatie;
  • Coordineren van de distributie van het promotiemateriaal;
  • Aansturen van de stagiaire publiciteit;
  • Beantwoorden van algemene informatieverzoeken (mail, telefoon en persoonlijk);
  • Overleg en afstemming met collega's op kantoor en de vrijwillige medewerkers in de verschillende groepen, collega's vervangen bij afwezigheid en elkaar ondersteunen tijdens piekmomenten.
Wie ben jij?
  • Je hebt een commerciele, resultaatgerichte en enthousiaste houding;
  • Je bent communicatief zeer vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je hebt creatieve en inspirerende ideeen en bent in staat om die om te zetten in concrete acties;
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van communicatie, E-commerce of marketing;
  • Je hebt ervaring met beheer van websites en het werken met een CMS systeem;
  • Je bent goed op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen binnen Online- en Social media en kan deze ook toepassen in je werk;
  • Je hebt uitgebreide kennis van SEA, SEO en Google Analytics;
  • Je beschikt over een flinke dosis doorzettingsvermogen, je kan zelfstandig taken oppakken en bent bereid om ook buiten kantooruren te werken;
  • Je kan prioriteiten stellen en bent stressbestendig;
  • Je bent administratief vaardig en nauwkeurig.
Daarnaast:
  • Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding richting Communicatie, Marketing of Economie;
  • Je bent enthousiast over de doelstellingen van SIW en hebt affiniteit met de doelgroep;
  • Je staat achter onze kernwaarden: je bent betrokken, klantgericht en deskundig;
  • Woonachtig in de omgeving Utrecht is een pre.
Ons aanbod
  • De kans om relevante ervaring op te doen en vaardigheden verder te ontwikkelen;
  • Een leuk team waarin je veel ruimte krijgt en waarin je alle facetten van werken in een non-profit organisatie kan leren kennen;
  • Een organisatie met veel enthousiaste mensen met passie voor vrijwilligerswerk;
  • Een dienstverband voor 1 jaar (een maand proeftijd) en met uitzicht op verlenging;
  • Regelmatig zijn er mogelijkheden voor deelname aan (internationale) bijeenkomsten, trainingen en cursussen, ook in het buitenland;
  • Aanstelling is voor minimaal 16 uur per week;
  • Aanvangssalaris is EU1485,60 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (op basis van de leeftijd van 23 jaar en ouder).
Veel van de activiteiten hebben een administratief karakter. Deze functie is met name geschikt voor kandidaten die in korte tijd veel ervaring op willen doen, zichzelf verder willen ontwikkelen en willen bouwen aan hun CV in de (internationale) non-profit sector.
Meer weten of interesse?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bas Bussink, bestuurslid via bestuur@siw.nl. Ook kun je kijken op onze website: www.siw.nl.
Je sollicitatie met motivatiebrief en CV in een document kun je uiterlijk vrijdag 20 juni om 15:00 uur per e-mail sturen naar SIW Internationale Vrijwilligersprojecten, t.a.v. Tine Abbinga, secretaris, bestuur@siw.nl, onder vermelding van 'Vacature medewerker online marketing'.
Het gesprek voor de eerste ronde staat gepland op 26 juni 's avonds. Wij streven er naar de procedure begin juli 2014 af te ronden.
Voor deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.