Header

Mediacoordinator

Omdat we er voor elk kind willen zijn, hebben we jouw hulp nodig

Over UNICEF

UNICEF heeft een opdracht: ervoor zorgen dat elk land de rechten van kinderen, die zijn vastgelegd in het Verdrag voor de Rechten van het Kind, respecteert en naleeft. Dit is de mooiste opdracht die je kunt krijgen en die UNICEF samen met regeringen, bedrijven, particulieren en kinderen zelf op de best mogelijke wijze wil vervullen. UNICEF Nederland houdt zich bezig met fondsenwerving voor het werk van de internationale organisatie, met voorlichting en met beleidsbeïnvloeding.

De afdeling Communicatie is binnen UNICEF Nederland verantwoordelijk voor het verwerven van blijvende financiële steun voor álle kinderen, het creëren van daadkracht en draagvlak voor de werkzaamheden van UNICEF in ontwikkelingslanden en het bewaken van het merk UNICEF.

De functie

De Mediacoördinator is verantwoordelijk voor een optimale inhoudelijke en operationele ondersteuning voor wat betreft advies, inzet en inkoop van diverse media (radio, TV, print, online kanalen, branded content etc.) voor UNICEF Nederland. De Mediacoördinator heeft een brede kennis van het medialandschap in Nederland en is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen binnen de traditionele, maar vooral ook de nieuwe media.

Je taken zijn onder meer.:

  • het geven van media-adviezen aan de diverse teams binnen UNICEF Nederland;
  • het optimaal besteden van het UNICEF-mediabudget en het bewaken van de voortgang van campagnes (met een focus op de online campagnes);
  • het actief meedenken over de UNICEF-brede mediastrategie en het doorvertalen van die strategie naar concrete mediaplannen;
  • het onderhouden van reguliere contacten met het mediabureau en de diverse media-exploitanten;
  • het voortdurend analyseren van de werking en effectiviteit van kanalen en middelen en het evalueren van mediacampagnes;
  • het initiëren en organiseren van pilots voor de toepassing van (nieuwe) communicatiekanalen;
  • het UNICEF-jaarplan concreet vertalen in een mediaplan met bijbehorende budgetten.

Dit vragen we

Je bent goed op de hoogte van het medialandschap en alle mogelijkheden daarbinnen en weet die kennis om te zetten in effectieve mediaplannen voor UNICEF-campagnes. Daarvoor werk je nauw samen met collega’s van de verschillende teams, met ons mediabureau en met diverse reclamebureaus. Je stelt samen met de productmanagers briefings op voor het mediabureau. Je bent pro-actief in het opzetten van creatieve samenwerkingsvormen met diverse media en onderhoudt daarvoor nauwe contacten met de verschillende exploitanten. Je bewaakt de synergie in alle plannen en doet voorstellen voor verdere optimalisatie van de inzet van het mediabudget.

Je bent een uitstekende vertegenwoordiger van UNICEF in woord, daad en persoon.

Je draagt het werk van UNICEF een warm hart toe en bent betrokken bij de rechten van kinderen en ontwikkelingssamenwerking. Daarnaast ben je een inspirerende collega en een creatieve persoonlijkheid die kansen signaleert en benut.

Specifieke functie-eisen

  • HBO+ en minimaal vijf jaar werkervaring op het vakgebied van communicatie en media: online en offline;
  • in staat verbindingen te leggen tussen mensen, middelen en media;
  • creatief en initiatiefrijk;
  • accuraat en organisatorisch sterk;
  • een uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk.;
  • van nature gericht op samenwerken

Dit bieden we jou

UNICEF Nederland heeft een prettige en informele werksfeer, met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, passend bij de goededoelensector. Door je inzet als medewerker van UNICEF draag je bij aan het realiseren van een beweging voor kinderrechten, waardoor de rechten van alle kinderen overal ter wereld geborgd kunnen worden.

Meer informatie en reacties

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Heske Verburg, teammanager Communicatiespecialisten, tel. 070 3339333 of 06 25064386.

Je reactie, waarin je duidelijk aangeeft waarom juist jij een geschikte kandidaat voor deze functie bent, kun je inclusief je curriculum vitae tot en met 13 april mailen naar mediacoordinator@unicef.nl, t.a.v. Heske Verburg.

Zie ook: www.unicef.nl.

Onze maatschappij is kleurrijk en UNICEF Nederland is dat ook. UNICEF streeft ernaar dat haar medewerkers een afspiegeling zijn van de samenleving en het internationale karakter van de organisatie.