Header

Ervaren boekhouder

ActionAid strijdt tegen armoede en ongelijkheid in Afrika. Wij geloven dat de sleutel hiervoor ligt bij een beter beheer van natuurlijke hulpbronnen. In een wereld waarin de vraag naar grondstoffen en voedsel alleen maar groter wordt, heeft Afrika een grote troef in handen. Maar door oneerlijke afspraken en machtsverhoudingen worden de meest arme en kwetsbare mensen buitengesloten.
ActionAid vindt dit onacceptabel. Wij werken daarom zij aan zij met de lokale bevolking en oefenen druk uit op bedrijven en overheden om bij te dragen aan duurzame verandering in Afrika. Om ons doel kracht bij te zetten mobiliseren we het publiek in Nederland.
ActionAid is een kleine organisatie met 17 werknemers en een aantal enthousiaste vrijwilligers. Sinds 2007 zijn wij aangesloten bij ActionAid International, een wereldwijde ontwikkelingsfederatie gevestigd in 42 landen.  De afdeling Financiën en Support ondersteunt de organisatie o.a. op financieel administratief gebied en levert diverse financiële rapportages. Voor deze afdeling zoekt ActionAid een:
Ervaren boekhouder (32 uur)
De boekhouder is verantwoordelijk voor de financieel administratieve ondersteuning aan de organisatie. ActionAid kent verschillende samenwerkingsverbanden en programma-eisen en dit vereist een analytische, meedenkende kandidaat met inzicht. Werken in een klein team biedt veel afwisseling, maar vraagt soms ook flexibiliteit. Het deel uitmaken van een mondiale federatie geven de werkzaamheden een internationaal karakter. In deze functie rapporteer je rechtstreeks aan het Hoofd van de afdeling Financiën en Support.

Taken
- voert zelfstandig een gedegen financieel administratieve boekhouding;
- stelt de jaarrekening (conform regels verslaglegging fondsenwervende instellingen) op en tevens het Year End Pack voor ActionAid International;
- stelt maandelijks financiële overzichten op voor directie en bestuur en voor de federatie per kwartaal;
- is verantwoordelijk voor de integratie van de financiële gegevens in het fondsenwervingsysteem;
- signaleert mogelijkheden tot verbetering in werkmethoden en procedures met als belangrijk onderdeel onderhoud en uitbouw van Afas Profit;
- stelt in overleg project- en subsidieafrekeningen op, verwerkt deze in de boekhouding en voert waar nodig overleg met betrokken projectmedewerkers;
- werkt nauw samen met personeelszaken op het gebied van de salarisadministratie, pensioen en verzekeringszaken en met de administratief medewerker voor de boekhouding;
- ondersteunt bij het opstellen van begrotingen.
Profiel
- HBO werk- en denkniveau;
- Analytisch denkvermogen;
- Minimaal 4 jaar werkervaring in een relevante functie;
- Kennis van en ervaring met relevante (financiële) applicaties. Kennis van AFAS Profit is een pré;
- Gedegen kennis van automatiseringspakketten met uitstekende beheersing van Excel.
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in Nederlands en Engels;
- Bezit een hoge mate van accuratesse;
- Toont integriteit en weet met vertrouwelijke gegevens om te gaan;
- Minimaal MBA-diploma / Praktijk Diploma Boekhouden;
- Doel en resultaatgericht.
De aanstelling is voor 32 uur per week en is per 1 januari 2014. Salaris, afhankelijk van leeftijd en ervaring tussen € 2.332,- en € 3.388,- bruto per maand bij een fulltime 36-urige aanstelling.
Voldoe je aan bovenstaande criteria en ga je de uitdaging graag aan stuur dan je sollicitatiebrief inclusief motivatie en CV uiterlijk 20 oktober aan Iris Frequin;Iris.Frequin@actionaid.org.  Sollicitatiegesprekken voor de eerste ronde zullen plaatsvinden op 24, 29 of 31 oktober. Vragen over de functie kun je stellen aan: Ineke Steetskamp (Ineke.steetskamp@actionaid.org) of via 020-5206210.
Voor meer informatie over ActionAid; kijk op www.actionaid.org/nl/nederland