Header

Digital & Marketing Automation Manager


Save the Children is per direct op zoek naar een gedreven digitale marketing collega om het team Fondsenwerving te komen versterken. In deze nieuwe functie richt je je voornamelijk op de integratie tussen de website, marketing database, campagnemanagement en alle systemen en processen die daarbij horen. Dat doe je als onderdeel van de nieuw gevormde unit Marketing Operations, die diensten levert aan de hele organisatie, met een sterke focus op publiekscommunicatie en relatiemanagement.
Als Digital & marketing automation manager heb je ervaring met websites, analytics, social media, e-mailmarketing en digital platforms. Bovendien heb je aantoonbaar gevoel voor werkprocessen en (marketing) techniek en ervaring met marketing automation en campagnemanagement tools. Je hebt een strategische rol waarin je niet alleen verantwoordelijk bent voor het bedenken en bouwen van nieuwe processen, maar ook voor het aansturen van je collega's in de uitvoering en verbetering van onze werkwijze.
De organisatie
Save the Children is 's werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie met programma's in 124 landen. Ruim 27.000 medewerkers zetten zich dagelijks in om medische zorg, kwalitatief goed onderwijs en betere leefomstandigheden te realiseren voor kinderen.
Save the Children staat voor de overtuiging dat elk kind, waar ook op aarde, recht heeft op gelijke kansen. Onze medewerkers staan daarom overal ter wereld naast kinderen die in de knel zitten door conflicten, misbruik of uitbuiting. Wij helpen en begeleiden deze kinderen net zolang totdat ze weer perspectief hebben op een goede en gezonde toekomst. Dit doen we dankzij de steun van onze donateurs die, net als wij, geloven in de kracht van kinderen om straks zelf de wereld te veranderen.
Plaats in de organisatie
De afdeling Fondsenwerving werkt nauw samen met onze collega's van de afdelingen Programma's , Communicatie en Lobby & Advocacy en heeft als doel middelen ter beschikking te krijgen om onze wereldwijde ambities voor kinderen waar te maken. De afdeling bestaat uit professionals vanuit verschillende disciplines en doet zowel direct marketing op de consumentenmarkt als een-op-een (relationele) werving. Je werkt in het team Marketing Operations en rapporteert aan de Manager Fondsenwerving.
De functie
Wij zoeken een kandidaat die al ervaring heeft in een vergelijkbare functie en ook de potentie heeft om mee te groeien met de ambities van de organisatie. Hiervoor hebben we iemand nodig met ervaring in online marketing / fondsenwerving. Iemand die vooral nieuwe systemen, processen en werkwijze kan bedenken en opzetten, maar die ook procesmatig te werk gaat en belangrijke marketing activiteiten en tools binnen de organisatie beheert, bewaakt en optimaliseert. Daarnaast moet je over de vaardigheid projectmanagement beschikken.
Wat doe je?
  • Je bent verantwoordelijk voor het inrichten, testen en optimaliseren van (online) campagnes op het gebied van werving (petities, leads en donateurs), behoud en upgrading voor de verschillende segmenten (particulieren, bedrijven, major donors, etc.).
  • Je hebt de taak om onze strategie op het gebied van digital en marketing 'flows' voor de komende jaren te bedenken en te implementeren en bent daarbij ook verantwoordelijk voor het online jaarplan en de begroting voor de afdeling fondsenwerving.
  • Je test en optimaliseert de online communicatie- en fondsenwervingsactiviteiten en stemt de data en processen af met de Database & CRM manager. Hierbij ben je verantwoordelijk voor de online conversie (via donatieformulieren en overige formulieren) via verschillende mechanismes (directe conversie, micro-conversie, leadtrajecten, etc.).
  • Je neemt de organisatie mee in de online resultaten (bereik, conversie, campagnes etc.) middels rapportages en dashboards. Daarnaast neem je de medewerkers mee in de online reis / transformatie die we maken, zodat online mogelijkheden in de primaire bedrijfsprocessen van de organisatie maximaal benut worden.
  • Je zorgt dat de online communicatie (e-mail, sms en website) soepel verloopt, in samenwerking met de online communicatiemedewerker.
  • Je vergroot de kennis van onze donateurs en overige relaties door profielopbouw en enquetes. En past deze ook toe in het personaliseren en segmenteren van communicatie met onze relaties i.s.m. channelmanagers.
  • Je zorgt ervoor dat het online bereik de komende jaren blijft groeien, door een optimale invulling van de kanalen (SEO, SEA, social, e-mail, etc).
Wie ben jij:
  • Je hebt een HBO/ WO werk- en denkniveau, een zeer positieve instelling met aantoonbare grote implementatie -en executiekracht rondom o.a. online marketing, verbetering van processen, marketing automation, segmentatie en customer data.
  • Je beschikt over een ondernemingsgeest en commercieel inzicht, je bent analytisch en strategisch sterk.
  • Je kan op verschillende niveaus communiceren om zo een actieve voortrekkersrol te vervullen.
  • Je hebt een pragmatische insteek en bent in staat om te denken in scenario's.
  • Je bent ten minste 1-3 jaar werkzaam in een marketing-, fondsenwervings- of goede doelen omgeving waarin je direct met een fondsenwerving- of marketingdatabase heb gewerkt.
  • Bij voorkeur heb je ervaring met fondsenwervingskanalen (TM, DM, F2F, b.v.) en snapt ook de processen rondom customer journeys.
  • Je hebt een sterke focus op details en je bent accuraat.
  • Je vindt het leuk om op strategisch niveau te werken en tegelijkertijd je kennis in de praktijk te brengen. Je wordt dus ook enthousiast van het zelf uitvoeren van de nodige werkzaamheden.
Wij bieden jou:
De mogelijkheid om je in te zetten voor miljoenen kinderen wereldwijd! Je bent onderdeel van een internationaal netwerk en komt binnen in een periode waar groei en innovatie voorop staan. Samen met een grote groep enthousiaste collega's krijg je de kans om prachtige resultaten neer te zetten en tegelijkertijd jezelf verder te ontwikkelen. De functie is voor 36-38 uur per week. De beloning is marktconform binnen de sector en sluit aan bij leeftijd en werkervaring.
Save the Children voert een actief veiligheidsbeleid voor kinderen. Daarom vragen wij van kandidaten bereidheid tot naleving van onze gedragscode en medewerking bij het opvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag.
Reageren:
Word jij blij van bovenstaande functie en denk je dat jouw bijdrage een verschil kan maken? Stuur dan een mail met je CV en motivatiebrief uiterlijk 8 januari naar secretariaat@savethechildren.nl.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sarah Clifton, telefoonnummer 070-3384448.