Header

Medewerker Fondsenwerving en Donateursservice


Save the Children is per direct op zoek naar een gedreven collega om het team Fondsenwerving te komen versterken. Je stuurt als meewerkend voorman het donateursservice team aan, inclusief dagelijkse werkzaamheden (post-, email-, telefonisch afhandelen van verzoeken), maar werkt ook aan het inrichten van nieuwe werkwijzen om onze donateurs efficienter, beter en sneller te helpen.
De organisatie
Save the Children is 's werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie met programma's in 124 landen. Ruim 27.000 medewerkers zetten zich dagelijks in om medische zorg, kwalitatief goed onderwijs en betere leefomstandigheden te realiseren voor kinderen.
Save the Children staat voor de overtuiging dat elk kind, waar ook op aarde, recht heeft op gelijke kansen. Onze medewerkers staan daarom overal ter wereld naast kinderen die in de knel zitten door conflicten, misbruik of uitbuiting. Wij helpen en begeleiden deze kinderen net zolang totdat ze weer perspectief hebben op een goede en gezonde toekomst. Dit doen we dankzij de steun van onze donateurs die, net als wij, geloven in de kracht van kinderen om straks zelf de wereld te veranderen.
Plaats in de organisatie
De afdeling Fondsenwerving werkt nauw samen met onze collega's van de afdelingen Communicatie en Programma's en heeft als doel middelen ter beschikking te krijgen om onze wereldwijde ambities voor kinderen waar te maken. De afdeling bestaat uit professionals vanuit verschillende disciplines en doet zowel direct marketing op de consumentenmarkt als een-op-een (relationele) werving. Je werkt in het team Marketing Operations en rapporteert aan de Manager Fondsenwerving.
De functie
Wij zoeken een kandidaat die al ervaring heeft in een vergelijkbare functie of een pittige starter, iemand die de potentie heeft om mee te groeien met de ambities van de organisatie. Hiervoor hebben we iemand nodig die voor ons nieuwe systemen, processen en werkwijzen kan bedenken en opzetten, waarbij je heel procesmatig te werk gaat. Natuurlijk blijft het beheer en de bewaking van deze processen bij jou liggen. Hiervoor verlangen wij projectmanagement van je, aantoonbare ervaring hiermee is dan ook een belangrijke pre.
Dat je servicegericht en dienstverlenend bent, spreekt voor zich. Geen vraag door een donateur gesteld is je te veel, je kan daar snel en handig op inspelen en bezorgt mensen daarmee een optimale klantbeleving. Dat kan via email of per telefoon, dus goede beheersing van zowel Nederlandse als Engelse taal in woord en geschrift is essentieel. Bovendien vind je het leuk om gevarieerd bezig te zijn; vandaag met de processen, morgen met het beantwoorden van mail en telefoon van donateurs.
Wat doe je?
  • Je beheert alle service- en actie emailadressen een geeft binnen 24 uur antwoord op alle vragen.
  • Je handelt bijzondere verzoeken af via de telefoon i.s.m. een extern callcenter.
  • Je schrijft en beheert zoveel mogelijk 'FAQs' om efficient antwoord te kunnen geven op veel gestelde vragen.
  • Je ontwikkelt een back-up systeem om te zorgen voor consequente afhandeling van alle verzoeken, ook tijdens ziekmeldingen en vakanties. Hiervoor werf en beheer je een 'pool' van freelancers en invalskrachten.
  • Je stuurt alle servicemedewerkers aan (intern en extern) en zorgt voor trainingen, procesverbetering, budgetbeheer en evaluaties met als doel een 'best in class' serviceverlening aan onze supporters en het publiek.
Wie ben jij:
  • Je hebt een HBO/ WO werk- en denkniveau en je kunt snel leren en je dingen 'eigen' maken.
  • Je hebt een zeer positieve instelling en zoekt continu naar verbetering.
  • Je beschikt over ondernemingsgeest en commercieel inzicht en je bent analytisch en strategisch sterk. Je kan op verschillende niveaus communiceren om zo een actieve voortrekkersrol te vervullen.
  • Je bent ten minste 1-3 jaar werkzaam in een marketing, fondsenwerving of goede doelen omgeving. Als je direct met een fondsenwerving- of marketingdatabase hebt gewerkt is dat een pre.
  • Bij voorkeur heb je ervaring met fondsenwervingskanalen en begrijp je de processen rondom klant- of donorservice.
  • Je hebt een sterke focus op details en je bent accuraat.
Wij bieden jou:
De mogelijkheid om je in te zetten voor miljoenen kinderen wereldwijd! Je bent onderdeel van een internationaal netwerk en komt binnen in een periode waar groei en innovatie voorop staan. Samen met een grote groep enthousiaste collega's krijg je de kans om prachtige resultaten neer te zetten en tegelijkertijd jezelf verder te ontwikkelen. De functie is voor 36-38 uur per week. De beloning is marktconform binnen de sector en sluit aan bij leeftijd en werkervaring.
Save the Children voert een actief veiligheidsbeleid voor kinderen. Daarom vragen wij van kandidaten bereidheid tot naleving van onze gedragscode en medewerking bij het opvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag.
Reageren:
Word jij blij van bovenstaande functie en denk je dat jouw bijdrage een verschil kan maken? Stuur dan een mail met je CV en motivatiebrief uiterlijk 8 januari naar secretariaat@savethechildren.nl.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sarah Clifton, telefoonnummer 070-3384448.