Header

Marketingspecialist Jeugd

Omdat we er voor elk kind willen zijn, hebben we jouw hulp nodig

UNICEF is per direct op zoek naar een
Marketingspecialist Jeugd

(32 uur per week)

Over UNICEF

UNICEF heeft een opdracht: ervoor zorgen dat elk land de rechten van kinderen, die zijn vastgelegd in het Verdrag voor de Rechten van het Kind, respecteert en naleeft. Dit is de mooiste opdracht die je kunt krijgen en die UNICEF samen met regeringen, bedrijven, particulieren en kinderen zelf op de best mogelijke wijze wil vervullen.

Binnen de afdeling Kinderrechten & Programma’s is het team Jeugd verantwoordelijk voor het mobiliseren en activeren van kinderen (10 – 12 jaar oud) en jongeren (13 – 18 jaar oud) voor kinderrechten en het werk van UNICEF. Het team bestaat uit een teammanager en twee medewerkers (inclusief deze vacature). .

De functie

Als Marketingspecialist Jeugd ontwikkel je strategisch advies met betrekking tot de doelgroep Jeugd en ben je verantwoordelijk voor de implementatie hiervan. Daartoe ontwikkel je proposities voor de doelgroep en leid je het volledige implementatieproces in samenwerking met collega’s uit andere teams. Je draagt daarmee bij aan het behalen van de educatieve en financiële doelstellingen van de doelgroep Jeugd.

Met jouw enthousiasme, creativiteit en strategisch inzicht kom je met goed onderbouwde voorstellen die grote groepen kinderen en jongeren in de samenleving bereiken, zodanig dat ze leren wat kinderrechten zijn, zich ontwikkelen tot wereldburgers en in actie willen komen voor het werk van UNICEF.

Dit vragen we

  • Je draagt het werk van UNICEF een warm hart toe en voelt je betrokken bij de rechten van kinderen en ontwikkelingssamenwerking.
  • Je bent een inspirerende collega die beschikt over een creatieve persoonlijkheid en kansen signaleert en benut.
  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau en werkt 4 tot 7 jaar als marketingcommunicatie- deskundige met de doelgroep. Kennis op het gebied van ontwikkelingssamenwerking, educatie en het functioneren van het Nederlands onderwijs op zowel basis- als middelbaar niveau is een pré.
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met het ontwikkelen van strategieën om kinderen en jongeren te activeren (en dus met het ontwikkelen van proposities voor deze doelgroep).
  • Je hebt aantoonbare ervaring als projectmanager en weet een project van concept- tot eindfase te coördineren. Daarbij kan je zowel op strategisch als operationeel niveau goed uit de voeten.
  • Je hebt je voelsprieten in de doelgroep en snapt wat hen beweegt. Je hebt dus het vermogen om hedendaagse trends en ontwikkelingen te implementeren in je werk.
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met kindermedia en –kanalen om met kinderen te communiceren (bijvoorbeeld internet, TV).
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden, een creatieve geest, gevoel voor humor, een sterke presentatie en organisatietalent.
  • Je hebt een accurate, flexibele, zelfstandige en stressbestendige werkhouding.
  • Je bent een representatieve vertegenwoordiger van UNICEF.

Dit bieden we jou

UNICEF Nederland heeft een prettige en informele werksfeer, met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, passend bij de goededoelensector. Door je inzet als medewerker van UNICEF draag je bij aan het realiseren van een beweging voor kinderrechten, waardoor de rechten van alle kinderen overal ter wereld geborgd kunnen worden.

Meer informatie en reacties

Voor meer informatie kun je op 10 april tussen 17.00 en 18.00 uur en op 12 april tussen 17.00 en 18.00 uur contact opnemen met Walther Hesselink, tel. 06 33 64 03 76

Je reactie, waarin je duidelijk aangeeft waarom juist jij een geschikte kandidaat voor deze functie bent, kun je inclusief je curriculum vitae tot en met 16 april mailen naar: marketingspecialistjeugd@unicef.nl, t.a.v. Walther Hesselink.

Zie ook: www.unicef.nl.

Onze maatschappij is kleurrijk en UNICEF Nederland is dat ook. UNICEF streeft ernaar dat haar medewerkers een afspiegeling zijn van de samenleving en het internationale karakter van de organisatie.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.