Header

Senior Medewerker Marketingcommunicatie

War Child is per 1 juni 2012 op zoek naar een Senior medewerker marketingcommunicatie

Als senior medewerker marketingcommunicatie maak je deel uit van de afdeling Marketing & Fondsenwerving (M&F). De afdeling M&F bestaat uit een groep marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en is verantwoordelijk voor 65% van de totale inkomsten van War Child. De senior medewerker marketingcommunicatie werkt nauw samen met de fondsenwervers en met de afdeling corporate communicatie.

Jouw uitdaging

  • Je formuleert samen met de marketeers de marketingcommunicatiestrategie voor verschillende doelgroepen en vertaalt deze naar concrete concepten, marketing campagnes en middelen
  • Je bewaakt het merk War Child; de huisstijl en alle externe marketingcommunicatie, zoals nieuwsbrieven, e-mails, brochures, etc.
  • Je bent verantwoordelijk voor lange termijn marketingcommunicatiestrategie en de verschillende merkversterkende en fondsenwervende campagnes in Nederland
  • Je stuurt verschillende externe partijen aan, o.a. bij de ontwikkeling en uitwerking van de marketingcommunicatiestrategie, de marketingcampagnes en -middelen
  • Je ontwikkelt relevante proposities voor verschillende doelgroepen (particulieren, bedrijven en institutionele fondsen)
  • Je initieert en onderhoudt partnerships met mediabureaus
  • Je bent aanspreekpunt voor marketingcommunicatie uitingen van sponsors van War Child
  • Je bent op de hoogte van laatste trends en ontwikkelingen op je vakgebied en zet deze om in vernieuwende en inspirerende marketingcommunicatie

Jouw profiel

  • HBO of WO denkniveau op het gebied van marketing en/of communicatie
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring in marketingcommunicatie en/of brand management
  • Aantoonbaar sterk in mondelinge en schriftelijke communicatie (ook in het Engels)
  • Positief, daadkrachtig en enthousiaste persoonlijkheid, die energie krijgt van het samenwerken met anderen (intern en extern)
  • Een sterk vermogen om mensen aan je te binden en te enthousiasmeren
  • Het vermogen concepten, ideeën en campagnevoorstellen kritisch te beoordelen op aansluiting bij het merk en fondsenwervende kracht
  • Een projectmanager met ervaring in het werken in en leiden van complexe en multidisciplinaire teams
  • Stressbestendige aanpakker, vasthoudend en overtuigend

De organisatie
War Child is een jonge, dynamische organisatie waar een informele sfeer heerst en veel ruimte is voor creativiteit en eigen initiatief. Het imago dat War Child extern uitdraagt, is een blauwdruk van het werk op het hoofdkantoor: het is dynamisch, vernieuwend, integer en gericht op het behalen van resultaten tegen lage kosten. Het kantoor is gevestigd in de Amsterdamse wijk De Pijp.

Interesse?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel en wil je met een gemotiveerd team aan de slag om bij te dragen aan een betere toekomst voor oorlogskinderen? Stuur dan uiterlijk 30 april 2012 je CV en motivatiebrief naar jobs@warchild.nl en vermeld senior medewerker marketingcommunicatie in het onderwerp.

Planning

We streven ernaar om een eerste ronde interviews te plannen op 7 en 8 mei tussen 13:00 – 17.30 uur. Een tweede ronde zal plaatsvinden op 11 mei tussen 14:00 – 17:00 uur.

Veiligheid van kinderen is voor War Child essentieel. War Child accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze wervings- en selectieprocedures.