Header

Medewerker fondsenwerving

ActionAid is een internationale ontwikkelingsorganisatie die zich in meer dan 40 landen inzet voor een rechtvaardige wereld zonder armoede.
ActionAid steunt mensen in ontwikkelingslanden om op te komen voor hun rechten. Dit doen wij via lokale projecten en door het voeren van internationale campagnes. In het kantoor in Amsterdam werken 18 medewerkers en een aantal enthousiaste vrijwilligers. De komende jaren wil ActionAid zich ontwikkelen tot een uitgesproken organisatie met een grote achterban. Voor de afdeling Fondsenwerving zoeken wij daarom een:
Medewerker fondsenwerving (24 uur)
In jouw rol ondersteun je de afdeling Fondsenwerving (3 personen) bij het uitvoeren van campagnes gericht op werving, behoud en upgrading van nieuwe en bestaande donateurs. We gebruiken hiervoor verschillende kanalen, zoals straatwerving, mailings en telemarketing, maar ook in toenemende mate online fondsenwerving.

Taken
Het betreft een veelzijdige functie. Je bent het eerste aanspreekpunt van de donateur. Je zorgt voor het welkomsttraject, maar ook het behoud en het afhandelen van klachten of vragen. Je bent goed op de hoogte van ons wereldwijde werk. Hiervoor heb je contact met de  afdeling communicatie/campagnes en zo nu en dan met collega’s in het veld. Je signaleert mogelijkheden voor fondsenwerving, maakt planningen en bewaakt deadlines. Andere taken zijn het maken van selecties  ten behoeve voor de marketingacties en het controleren van facturen. Voor het ontwikkelen van nieuwe materialen, (nieuws)brieven en stukjes voor de website/zoekmachines beschik je over een vlotte pen, heb je oog voor lay-out en kun je goed schakelen met verschillende partijen en leveranciers.
Profiel
Je weet in de huid van de ActionAid donateurs te kruipen, hebt bij voorkeur enige ervaring met online marketing en kunt goed plannen en organiseren. Overige functie-eisen zijn:
  • Een afgeronde MBO+/Hbo opleiding, gericht op marketing en/of communicatie;
  • Bij voorkeur 1 - 2 jaar ervaring in een fondsenwervende organisatie of een wervingsbureau;
  • Ervaring met CRM systemen is een pre;
  • Ervaring in een callcenter is een pre;
  • Enige ervaring met online marketing (Analytics, SEA, DPA en Affiliate Marketing);
  • Brede kennis van Word en Excel;
  • Proactief, in staat zelfstandig te werken en beslissingen te nemen;
  • Goed in staat overzicht bewaren (helikopterview) zonder details uit het oog te verliezen.
  • Klantgericht, goede sociale vaardigheden
  • Een resultaatgerichte en enthousiaste houding
Ons aanbod
Wij bieden je een afwisselende functie in een klein team van een grote ontwikkelingsorganisatie . De aanstelling is voor 24 uur per week en de startdatum is zo snel mogelijk. Het salaris is, afhankelijk van ervaring en kennis, maximaal € 2.139,- bruto per maand (obv 36 uur), plus vakantiegeld, een eindejaarsuitkering en pensioensbijdrage. De aanstelling is voor een jaar met uitzicht op verlenging.
Direct solliciteren of meer informatie?
Is deze functie jou op het lijf geschreven? Stuur dan je motivatiebrief en CV uiterlijk 3 december 2013 per email naar Iris Frequin, iris.frequin@actionaid.org. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Rolf Victorie (Fondsenwerving particulier markt) op 020-5206210.
De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 9 december.