Header

Operationeel Directeur


Functieprofiel
De nieuwe directeur kan met kracht, visie en energie leiding geven aan de interne organisatie (marketing & communicatie, evenementen en administratie). Hij heeft een HBO+ werk- en denkniveau en ervaring met het opstellen van beleidsdocumenten en subsidieaanvragen. Hij heeft voldoende inzicht in de financiën om de boekhouding te kunnen controleren en de financiële prestaties van de organisatie te monitoren. Hij heeft inzicht in de eisen die aan een jaarverslag van Stop Kindermisbruik worden gesteld (door accountant en CBF) en in staat daar invulling aan te geven of bereid en in staat dit snel te leren.  Leidinggevende ervaring binnen een goede doelen organisatie is een voorwaarde. Bij voorkeur heeft hij zelf een organisatie opgezet. Samen met de algemeen directeur vormt hij de directie en het bestuur van de organisatie. De algemeen directeur is verantwoordelijk voor de projecten van partnerorganisaties en externe relaties.
Taken en verantwoordelijkheden:
  • Leiding geven aan de interne organisatie (8 medewerkers en een wisselend aantal stagiairs/vrijwilligers)
  • Mede vormgeven en vaststellen van beleid en visie en zorgen dat deze uitgevoerd wordt
  • Opstellen begroting en budgetten bewaken
  • Schrijven van beleidsdocumenten, jaarplannen en jaarverslagen
  • Financiën (minimaal gesprekspartner accountant en monitoring financieel functioneren)
  • Zorg dragen voor afhandeling van alle organisatorische en administratieve uitdagingen (verzekeringen, juridische zaken, P&O, boekhouding, etc.)
  • Aansturen internationale fondsenwerving
Mogelijke extra taken:
  • Institutionele fondsenwerving
  • Bedenken en (laten) uitvoeren van nieuwe fondsenwervende concepten
Competenties/persoonskenmerken:
  • Overziet kansen en bedreigingen, neemt wel risico, maar gecalculeerd
  • Is flexibel en past zich snel aan veranderende omstandigheden
  • Heeft bewezen leidinggevende capaciteiten
  • Is een bevlogen inspirerende persoonlijkheid
  • Is duidelijk, doortastend en krachtig
  • Heeft bijzondere affiniteit met de strijd tegen kinderprostitutie
  • Voelt zich prettig in een klein team
  • Heeft geen 9 tot 5 mentaliteit
  • Vloeiend in minimaal Nederlands en Engels
Ervaring:
  1. Beleid en strategie (binnen vergelijkbare organisatie)
  2. Aansturen interne organisatie
  3. Financiën (richtlijn 650)
  4. Communicatie
  5. Evenementen
Ervaring op de eerste drie gebieden is noodzakelijk, ervaring op de laatste twee gewenst.
Gecommitteerd aan onze visie:
  • Een extreem lage kostenbeleid (waaronder zero-budget fundraising)
  • Vertrouwen in partner organisaties staat voorop
  • Kinderprostitutie bestrijden door het bevrijden van meisjes uit de seksindustrie
Uitdagingen
Enkele uitdagingen waar de organisatie de komende jaren voor komt te staan:
  • Aanvragen en behouden van CBF keur en organisatie toe laten groeien naar voldoen aan alle standaarden binnen de sector;
  • Controleverklaring van de accountant behouden en administratie daarop inrichten;
  • Uitbreiding fondsenwerving naar het buitenland;
  • Kansen pakken om de inkomsten te vergroten (zonder teveel risico te lopen);
  • Verdere groei van de inkomsten.
Aanbod:
  • Een zeer veelzijdige verantwoordelijke functie in een kleine, groeiende organisatie;
  • Een baan voor 24 tot 32 uur per week (afhankelijk van beschikbaarheid);
  • Een jaarcontract per 1 januari met de intentie om dit te verlengen;
  • Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring schaal 12 BBRA (max. € 4964,76 bij fulltime dienstverband);
  • Vakantiegeld (8%), eindejaarsuitkering (8,3%), pensioenopbouw (8,3%), persoonlijk scholingsbudget en vergoeding van te maken kosten (incl. woon-werkverkeer);
  • Doorgroeimogelijkheden.
Indien u geïnteresseerd én aantoonbaar gekwalificeerd bent voor bovengenoemde functie verzoeken wij u te reageren voor 7 november 2012 via evelien@stopkindermisbruik.nl.