Header

Coordinator SHO back office

Oxfam Novib zoekt een Coordinator SHO back office die wil meewerken aan een rechtvaardige wereld zonder armoede.
Wereldwijd strijden mensen voor hun rechten en voor een menswaardig bestaan. Oxfam Novib steunt hen daarbij. Wij financieren projecten, werven fondsen, lobbyen en voeren campagne om onrecht en armoede aan te pakken. Dit doen we niet alleen, maar samen met burgers, organisaties, bedrijven en overheden. Wij zijn lid van Oxfam International, een groep van dertien ontwikkelingsorganisaties over de hele wereld.
Voor de Samenwerkende Hulporganisaties zijn wij op zoek naar een gemotiveerde
 Coordinator SHO back office
         32 uur per week
voor een periode van zes maanden, met ingang van 15 oktober 2012.
En vanaf 1 april 2013, 16 uur per week.
De back office voor de Stichting Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) is verantwoordelijk voor het verzamelen en controleren van de rapportages van de SHO-deelnemers en deze samen te vatten tot een gezamenlijke SHO rapportage (zowel inhoudelijk als financieel). Daarnaast coördineert de SHO medewerker tijdens een nationale actie de communicatie met alle deelnemende organisaties, onderhoudt goed contact tussen de actiecoördinator, het bestuur, de raad van toezicht, de front office en de administratie. Buiten een Nationale Actie ondersteunt de back office het bestuur, de voorzitter en de penningmeester bij het voorbereiden van de bestuursvergaderingen, vormt zij het sectretariaat van de Raad van Toezicht en is aanspreekpunt voor het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Algemene Rekenkamer en de accountant. De back office zorgt ervoor dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de bestaande afspraken (deadlines, financiele afspraken) en over de benodigde stukken beschikken (formats).
De Backoffice voor de SHO is ondergebracht bij Oxfam Novib bij het humanitaire bureau. De SHO-medewerker legt verantwoording af aan de vertegenwoordiger van Oxfam Novib in het SHO bestuur.

De functie
  • Je ondersteunt en adviseert de SHO voorzitter bij het voorbereiden en uitwerken van inhoudelijke agendapunten, het organiseren (agenderen, verzenden stukken, verslaglegging) van bestuursvergaderingen en ziet toe op de uitvoering van besluiten;
  • Je ondersteunt en adviseert de penningmeester bij het opstellen van de jaarrekening, contributieregeling, verdeelsleutel en overig financieel advies;
  • Je voert het secretariaat voor de Raad van Toezicht;
  • Tijdens en na een nationale actie coördineert de back office de communicatie tussen de deelnemers en de SHO en onderhoudt het de contacten met de directeur Acties, het front office, het bestuur en de financiële administratie;
  • Na een nationale actie houd je de termijnen van de rapportages bij en informeert hierover de actiedeelnemers, verzorgt het voorbereiden, verzamelen en controleren van de individuele rapportages, analyseert de financiële en narratieve informatie, vat deze informatie samen en schrijft de technische gezamenlijke rapportage (zowel inhoudelijk als financieel);
  • Je adviseert het bestuur over een realistische planning, het proces aangaande (kwartaal) rapportages en de procedures van de SHO en rapporteert over de voortgang;
  • Je signaleert leemtes in bestaande SHO reglementen en procedures en adviseert het bestuur omtrent verbeteringen hierin;
  • Onderhoudt contacten met de front office, accountant, ministerie van Buitenlandse Zaken en de Algemene Rekenkamer.

Functie-eisen
  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO- opleiding in een relevante richting;
  • Je hebt aantoonbare financieel-administratieve en organisatorische werkervaring op minimaal HBO niveau in een vergelijkbare functie en bij voorkeur binnen de ontwikkelingssamenwerking;
  • Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van het Nederlands en Engels;
  • Je werkt planmatig en resultaatgericht, weet hoofd- en bijzaken te scheiden, bent accuraat en hebt een pro-actieve instelling;
  • Je bent een teamworker met goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt een flexibele instelling en weet goed onder druk te werken;
  • Je bent in staat zelfstandig en “service” gericht te werken;
  • Je hebt ervaring met geautomatiseerde informatiesystemen.

Arbeidsvoorwaarden
Je verdient minimaal € 2351,- en maximaal € 3617,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Sollicitatieprocedure
Ben je geïnteresseerd? Mail je sollicitatiebrief voorzien van je cv en onder vermelding van vacaturenummer 5-5000 naar jobs@oxfamnovib.nl t.a.v. Stijn Sas, Personeelsadviseur. Je sollicitatie dient uiterlijk 14 oktober 2012 bij ons binnen te zijn. Nadere informatie kan verkregen worden bij Louise Karso, tel 070-3421713.