Header

Stichting Wakker Dier Donateurscommunicatie & Administratie

Vacature medewerker Donateurscommunicatie & Administratie
(HBO niveau, 32 uur per week)


1. Stichting Wakker Dier
Wakker Dier is de grootste dierenbeschermingsorganisatie die zich inzet voor het verbeteren van de leefomstandigheden van dieren in de vee-industrie. Jaarlijks worden alleen al in Nederland zo'n 450 miljoen dieren onder erbarmelijke omstandigheden vetgemest; niet alleen kippen, varkens en koeien maar bijvoorbeeld ook konijnen, eenden en kalkoenen.

Wakker Dier streeft naar een samenleving waarin de dieren uit de vee-industrie met respect worden behandeld. Ook deze dieren hebben recht op een dierwaardig leven. In de pers en met reclame laten we zien hoe er in Nederland met dieren in de vee-industrie wordt omgesprongen. Zo schudden we mensen, bedrijven en overheid wakker. Zodat we niet langer de ogen sluiten voor de sector met het meeste dierenleed. Ook voeren we rechtszaken tegen misleidende reclame of tegen bedrijven die (welzijn-) regels overtreden.

2. Wat zijn je verantwoordelijkheden?
• Donateurscommunicatie en -administratie
• Behoudsprogramma fondsenwerving
• Aansturing kantoorvrijwilligers
• Beheer van de webwinkel

3. Je werkzaamheden bestaan uit:
• Donateurscommunicatie en -administratie: Zorg dragen voor de verwerking van nieuwe donateurs en bevestigingsbrieven. Mutaties en vragen van donateurs. Verwerking van nieuwe incassomachtigingen en uitzoeken van mislukte incasso’s.
• Behoudsprogramma fondsenwerving: Productie van magazine en giftvragen naar huisbestand, digitale nieuwsbrieven.
• Aansturing vrijwilligers: Aansturing van responsverwerking in drukke periodes. Aanspreekpunt en controle van de werkzaamheden.
• Webwinkel: je verzorgt het assortiment, onderhoudt contact met de webwinkelbeheerder en bestelt producten.
• En andere voorkomende werkzaamheden.


4. Wat heb je nodig?
Als werknemer van Wakker Dier:
• Onderschrijf je de doelstellingen van Wakker Dier - ook met je eigen consumptiepatroon.
• Ben je een teamspeler die projectmatig kan werken en communicatief vaardig is.
• Kun je snel schakelen en improviseren in een soms hectische omgeving.
• Ben je flexibel in je takenpakket en altijd bereid om een collega bij te springen.
• Ben je bereid incidenteel in de avond of het weekend over te werken.

Competenties:
• Communicatief sterk in woord en schrift.
• Service- en oplossingsgericht.
• Praktisch kunnen organiseren.
• Hoofd- en bijzaken kunnen onderscheiden.
• Zelfstandig efficiënt kunnen werken.
• Secuur en accuraat. Ook onder tijdsdruk.
• Enig cijfermatig inzicht.

Opleiding en ervaring:
• Afgeronde opleiding HBO communicatie
• Minimaal 2 jaar werkervaring in een zakelijke - op communicatie gerichte - omgeving.
• Praktische organisatorische / administratieve ervaring is een belangrijke pre.
• Ervaring met klantrelatiesoftware is een pre.

5. Plaats in de organisatie
• Je rapporteert aan de medewerker fondsenwerving en relatiebeheer.
• Je belangrijkste interne contacten zijn: je leidinggevende, de financieel beheerder/office manager en vrijwilligers.
• Je belangrijkste externe contacten zijn: donateurs, drukkers, print&mailbedrijven, webwinkelbeheerder, webwinkelleveranciers.
• De volgende functies rapporteren aan jou: vrijwilligers.

6. Kerncijfers
• Budget mailingen huisbestand 2012: € 90.000.
• Webwinkelomzet € 15.000 per jaar.
• Aantal donateurs: 27.000.
• Aantal kantoorvrijwilligers: 2.

7. Arbeidsvoorwaarden
• Voor de salariëring van deze functie wordt aansluiting gezocht bij schaal 7 van de CAO Welzijn.
• Pensioenopbouw op basis van beschikbare premieregeling.
• Wakker Dier kent een 36-urige werkweek; je werkt in beginsel 4 dagen per week (89%).
• 25 vakantiedagen op fulltime basis.
• Een ruim training- en cursusbudget.
• Vergoeding van OV 2e klas, indien je buiten Amsterdam woont.

8. Is je interesse gewekt?
• Schrijf dan een bondige brief of mail met je CV aan:
Stichting Wakker Dier, Daphne van Ouwerkerk, Fondsenwerving & Relatiebeheer
Postbus 92024, 1090 AA te Amsterdam, E-mail: joyce@wakkerdier.nl
• Brief of mail uiterlijk binnen op 15 maart 2012.
• Een extern assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.