Header

ROCK TOOLS MANAGER FÖR NORRBOTTEN

LÖNSAMMA AFFÄRER & 
NYTÄNKANDE LÖSNINGAR?
VI VILL VETA MER OM DIG
Produktområdet Rock Tools, inom Sandvik Mining and Rock Technology, utvecklar, producerar och levererar verktygslösningar för gruv- och anläggningsindustrin. Genom omfattande forskning utvecklar vi ständigt nya bergborrverktyg som effektiviserar verksamheten för våra kunder och genererar överlägsen prestanda och lägre kostnader.
Vi söker nu en driven, utmanande och tekniskt intresserad Rock Tools Manager med arbetsområde Norrbotten. Med din förmåga att förstå och förmedla kundens behov och utmaningar bidrar du till utveckling av vår affär och nöjda kunder. Placering för denna tjänst är Kiruna eller Gällivare.
Arbetsuppgifter
I den här rollen har du det övergripande ansvaret för vår affär, där du hanterar och förhandlar kring avtal och avtalsrelaterade ärenden. Att driva och följa upp verksamheten utifrån aktuella affärsmål utgör en stor del av ditt arbete, och du ansvarar för budget, prognoser, fakturering och dokumentation. I din roll är du också chef för en handfull anställda som finns på plats hos kundens gruvor i regionen. Vidare ansvarar du för utveckling av vår affär där du utgår från kundens behov och utmaningar och du är tongivande för sättet vi arbetar på genom att initiera och implementera löpande förbättringar. Att stötta teamet och utveckla dina medarbetare genom personligt engagemang är en självklar del av din vardag.
Resor är en naturlig del av ditt arbete och du rapporterar till Rock Tools Säljchef i Sverige.
Din profil
Vi söker dig som har en examen inom teknik eller annat relevant område, alternativt har du förvärvat dig motsvarande kunskaper genom annan erfarenhet. Du har tidigare arbetat inom marknad eller försäljning inom gruvindustrin i denna region. Erfarenhet av ledande positioner med direktrapporterande personal är fördelaktig. Din datorvana är utmärkt och du arbetar utan problem i framförallt Office-paketet. Då vi verkar i en internationell miljö är dina kunskaper i svenska och engelska mycket goda och har du också kunskaper i finska är detta meriterande.
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss - du är strategisk, strukturerad och målmedveten och med ett aktivt förhållningssätt tar du det övergripande ägandeskapet för vår affär. Du välkomnar förändring och genom initiativ och nytänkande lösningar hittar du möjligheter där andra ser problem. Att delegera ansvar är en naturlig del av ditt arbetssätt och i enlighet med Sandviks ledarskapsmodell visar du ett genuint intresse för att utveckla och stötta dina medarbetare. I rollen har du ett stort kontaktnät, därför är din utmärkta kommunikationsförmåga viktig och du agerar flexibelt för att uppnå resultat och leverera service i världsklass till våra kunder.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Daniel Lindgren, rekryterande chef, 026-26 51 47
Fackliga kontaktpersoner
Stefan Norell, Unionen, 026-26 23 24
Jari-Pekka Huttula, Akademikerföreningen, 026-26 22 05
Inga-Lena Hedqvist, Ledarna, 026-26 40 73
Välkommen med din ansökan senast 2017-01-31. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: 346867.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
André Söderholm
Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter, tjänster och service som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har en världsledande position inom utvalda områden – verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2015 cirka 46 000 anställda, representation i cirka 150 länder och en omsättning på cirka 91 miljarder SEK.
Deadline: 31 Jan 2017
Job-ID: 346867