Header

Comptable Location: Noumea, New Caledonia

Comptable
Location: Noumea, New Caledonia
Job Code: 21/12
# of openings: 1

Description

Un poste de Comptable est à pourvoir au Secrétariat général de la Communauté du Pacifique pour une durée de six mois.

Le titulaire du poste exercera les principales responsabilités suivantes :

  1. Préparation de rapports financiers
  2. Tenu des livres comptables
  3. Rapprochements bancaires
  4. Informations financières aux bailleurs de fonds et préparation des dossiers financiers.Aide à l’audit de projets

Connaissances et expérience

  • 1- Trois ans d’expérience minimum de la gestion financière, avec un BTS de comptabilité ou de gestion d’entreprise.

  • 2- Bonnes connaissances des logiciels MS Word et Excel ainsi que de l’environnement informatique sous Microsoft Windows.

  • 3 -Maîtrise de l’anglais et du français.

  • 4- Bonnes aptitudes à la communication écrite et orale.

  • 5- Capacité à travailler en équipe.

Rémunération : 297 860XPF par mois, exonérés d’impôt.

Durée du contrat : six mois.

Il est interdit de fumer sur les lieux de travail.

APPLICATION PROCEDURES


The closing date for applications is 02/01/2012

Applicants are asked to use SPC’s online recruitment system.


Only those applicants residing in a Pacific country or territory who cannot access the online recruitment system are allowed to send their documents to: Director-General, Secretariat of the Pacific Community, P.O. Box D5, 98848 NOUMEA CEDEX, New Caledonia or submit them by fax (+ 687 26 38 18) or email (spc@spc.int, preferably as an electronic attachment in Microsoft Word format).

All other applicants must use the on-line recruiting system or their applications will not be considered.

Applicants should provide their curriculum vitae and specifically address how their qualifications, knowledge and experience demonstrate their ability to successfully undertake the duties and responsibilities of the position in their cover letter. They should also provide names and contact details of three referees.