Header

online campaigner

Fairminds zoekt per direct een:

Online campaigner

(32 uur/week t/m 31 december 2012)

Over Fairminds
Fairminds gelooft dat fairtrade interessant is voor jonge mensen. Fairtrade gaat over mooie cadeaus met een bijzonder verhaal. Fairminds daagt deze jonge mensen uit, als consument, ondernemer, designer of opiniemaker. Stelt ze de vraag: wat koop, doe, maak of vind jij? Hun mening telt. Daarom is fairminds hét fairtrade co-creatie platform van Nederland.

Co-creëren betekent samen iets bedenken of maken. In Fairminds ontwerp je samen met een producent ver weg een mooi (ver)nieuw(d) fairtrade product, bepaal je interessant fairtrade assortiment en bedenk je samen met andere jonge mensen gave acties voor fairtrade – die je natuurlijk ook samen uitvoert! Fairminds biedt je de kans om meer betrokken zijn bij fairtrade op een manier die bij jou past. Fairminds wil dat er meer fairtrade producten worden verkocht. Zodat fairtrade producenten in ontwikkelingslanden echt kunnen werken aan een beter leven.

Fairminds is de jongste campagne van de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels, gericht op jongvolwassen van 18 tot en met 25 jaar, en wordt mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij en het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Functieomschrijving online campaigner
Als online campaigner voor Fairminds werk je, met de andere leden van het campagneteam, aan het betrekken van jongvolwassenen bij fairtrade. Je werkt op het snijvlak van webdevelopment, contentmanagement en social media enerzijds en het opzetten en uitvoeren van campagneactiviteiten anderzijds, waarbij je de principes van marketing niet uit de weg gaat. Je bent een doener op operationeel én sparringpartner op strategisch niveau.

Werkzaamheden zullen voornamelijk bestaan voornamelijk uit: aansturen en overleg met (web)bureaus, schrijven van content voor website, beheer van social media en het opzetten en uitvoeren van (online en offline) campagneactiviteiten en joint promotions - gericht op het vergroten van de verkoop van fairtrade aan jonge mensen.

Taken
- Je bent (mede) verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de strategie van Fairminds
- Je bent (mede) verantwoordelijk voor het betrekken van jongvolwassenen bij fairtrade en het behalen van gestelde doelen van Fairminds
- Je bedenkt (online en offline) campagneactiviteiten gericht op jongvolwassenen als consument en voert deze uit
- Je regelt (online en offline) joint promotions met partijen die interessant zijn voor de doelgroep van Fairminds
- Je denkt mee over en bewaakt de stijl, het imago en de 'tone of voice' van de website en social media van Fairminds (passend binnen de huisstijl en de communicatiestrategie)
- Je denkt mee over en werkt aan de website en social media van Fairminds, hét fairtrade co-creatie platform van Nederland
- Je zorgt voor een groeiende online bekendheid van Fairminds onder de doelgroep
- Je houdt resultaten bij van online activiteiten, campagnes en joint promotions en rapporteert hierover aan de campagnecoördinator

Competenties en karakter
- Webwise
- Resultaatgericht
- Spreekt de taal van jongvolwassenen van 18 tot en met 25 jaar
- Creatief
- Initiatiefrijk
- Flexibel
- Een teamspeler die ook zelfstandig kan werken
- Relatiebouwer
- Een doener die kan organiseren en houdt van een veelzijdig takenpakket
- Affiniteit met fairtrade
- Inzicht in de relatie tussen fairtrade en de doelgroep van Fairminds

Plaats in de organisatie
De standplaats van de online campaigner is het kantoor van de Landelijke Vereniging van Wereldwinkels in Culemborg. In totaal werken op het kantoor tien mensen. Voor Fairminds werk je direct samen met de campagnecoördinator en twee campagnemedewerkers. Daarnaast heb je intensief contact met een webbureau en strategische partner in de campagne.

Cultuur van de organisatie
Professioneel, informeel, open, betrokken, collegiaal.

Opleiding en ervaring
- Minimaal HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 3 tot 5 ervaring in een vergelijkbare functie
- Aantoonbare ervaring met het opzetten en uitvoeren van online (marketing)campagnes
- Aantoonbare ervaring met webdevelopment, content management en social media

Dienstverband
Het dienstverband kan op korte termijn ingaan. Een tijdelijk contract voor de periode tot 31 december 2012 op parttime basis voor 32 uur per week.

Salaris
Het salaris voor deze functie ligt tussen €2347 en €3288 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (salarisschaal 8 CAO Welzijn).

Interesse?
Heb je interesse in de functie van online campaigner? Stuur je motivatiebrief en CV dan uiterlijk woensdag 16 mei 2012 naar Fairminds, t.a.v. Francien van Eersel (campagnecoördinator): info@fairminds.nl. Voor vragen kun je bellen met de Landelijke Verenging van Wereldwinkels: 0345-479250.