Header

Fondsenwerver Loyaliteit & Behoud / Direct Marketeer

Vacature ervaren Direct marketeer/Fondsenwerver Loyaliteit & Behoud (24/32 uur)
Wilde Ganzen bestrijdt armoede wereldwijd. Door middel van een financiele bijdrage, kennis en expertise stimuleren wij projecten en sociale ondernemingen die voortkomen uit gezamenlijk initiatief van mensen die in armoede leven en bevlogen Nederlanders. De projecten en ondernemingen zijn kleinschalig en leveren zichtbare resultaten. Ook versterken we de kracht van mensen die in arme omstandigheden leven om in eigen land fondsen en middelen te mobiliseren. Voor een directe en een structurele verbetering van hun situatie en een kansrijke toekomst.
De afdeling Marketing , Communicatie & Fondsenwerving draagt zorg voor het voorbereiden en realiseren van de communicatie- en marketingstrategieen en fondsenwervingsplannen van Wilde Ganzen. De afdeling bestaat uit 5 communicatiespecialisten, 4 fondsenwervers, 2 service desk medewerkers en een afdelingsassistent. De afdeling werkt hard aan het realiseren van draagvlak en inkomsten voor het werk van Wilde Ganzen. Het team Fondsenwerving draagt zorg voor het werven van de benodigde financiele middelen. Particuliere donateurs, vermogensfondsen, bedrijven, stichtingen en nalatenschappen vormen de voornaamste inkomstenbronnen.
Ter versterking van het team Fondsenwerving zijn we op zoek naar een enthousiaste collega:

Fondsenwerver Loyaliteit & Behoud (m/v)
24/32 uur
Over de functie
Wij zoeken een nieuwe collega die zijn/haar ruime direct marketing (data gedreven) ervaring ten behoeve van de doelstellingen van Wilde Ganzen wil inzetten. Op dit moment wordt er een nieuwe marketing- en fondsenwervingsstrategie geimplementeerd, waarbij relatiemarketing een belangrijke rol heeft. In deze nieuwe functie is je hoofdtaak het verder door ontwikkelen en uitvoeren van een loyaliteit- en retentiestrategie om de relatie met onze donateurs te versterken en de Lifetime Value te verhogen. Je doet dit door het ontwikkelen van customer journeys en je optimaliseert de huidige contactstrategie. Je maakt hierbij gebruik van verschillende direct marketing kanalen en nieuwe media . Vanuit de donateursdatabase maak je scherpe (segment) analyses en zie je cijfers als kansen. Om zo mee te kunnen bouwen aan nieuwe, effectieve proposities en fondsenwervende programma's. Je analyseert campagnes op rendement waarbij de ROI centraal staat. Bij het analyseren kijk je niet alleen naar de directe resultaten van een campagne, maar ook naar de retentie en de daarmee verbonden Lifetime Value. Verder manage je en optimaliseer je de huidige direct marketing programma's naar onze achterban, waaronder direct mail en telemarketing. Je bewaakt hierbij doelstellingen, planning en budget.
Je werkt zeer nauw samen met de Senior Fondsenwerver Particulieren, ICT, het communicatieteam en het donorserviceteam.
Wie ben jij:
  • Je bent een bevlogen direct marketeer (HBO+/WO werk- en denkniveau) met een dosis vakkennis en bij voorkeur ervaring op het gebied van fondsenwerving binnen de particuliere markt
  • Je hebt ervaring met het sturen op loyaliteit en het ontwikkelen van customer journeys.
  • Tevens heb je ervaring met data gedreven marketing
  • Je bent analytisch ingesteld, cijfermatig uitstekend onderlegd, zorgvuldig en gestructureerd en gewend vanuit de database te werken. Ervaring met het platform Salesforce is een pre.
  • Je kunt goede en relevante (management) rapportages en analyses maken in onze donateursdatabase. Je houdt ervan nieuwe wegen te verkennen door te testen en te leren.
  • Je hebt een proactieve houding en kunt inzichten en ideeen snel omzetten in actie
  • Je beschikt over de volgende competenties: sterk analytisch vermogen, uitstekende organisatorische capaciteiten, ondernemend, resultaatgericht, klantgericht, samenwerken, teamspeler.
  • Je bent communicatief sterk, zelfstandig, besluitvaardig en stressbestendig
  • Je hebt ervaring in het aansturen van en samenwerken met externe leveranciers en interne stakeholders
  • Je bent maatschappelijke betrokken en hebt affiniteit met de doelstelling van Wilde Ganzen.
Wij bieden jou:
  • Een contract voor 1 jaar (24/ 32 uur) met de mogelijkheid tot verlenging.
  • Een brutosalaris in schaal 9/10 van de arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk Nederland (EU 2.288,- tot EU 3.773,- op basis van 36 uur per week). Inschaling zal plaatsvinden op basis van relevante werkervaring.
  • 8% Vakantiegeld en een eindejaarsuitkering behoren tot de arbeidsvoorwaarden, evenals eengoede pensioenregeling.
  • Een uitdagende baan in een dynamische organisatie binnen een leuk en gedreventeam van professionals .
Reageren:
Als je enthousiast bent over deze functie en denkt te voldoen aan het profiel, dan kun je je motivatie en Curriculum Vitae uiterlijk 5 augustus 2015 mailen t.a.v. Esther Meester naar vacatures@wildeganzen.nl o.v.v. "Fondsenwerver Loyaliteit & Behoud". De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op donderdag 13 augustus 2015. De tweede gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 18 augustus 2015.