Online Specialist
Giro555 | de samenwerkende hulporganisaties zoekt een gedreven Online Specialist.
Bij uitzonderlijke rampen slaan de 11 samenwerkende hulporganisaties de handen ineen onder de naam Giro555. Giro555 werkt daarbij samen met Nederlandse omroepen en zenders en vraagt heel Nederland om zich aan te sluiten. Want samen redden we meer levens.
Het bureau van Giro555 is een klein bureau bestaande uit een aantal parttime medewerkers en wordt gehuisvest bij Oxfam Novib als onderdeel van het Humanitaire Team. Bij een grote humanitaire ramp die een nationale actie vraagt, wordt een standby actieteam geactiveerd.
De Online Specialist draagt zorg voor de continuiteit en effectiviteit van de online communicatie en de online communicatiemiddelen voor Giro555 zowel voor, tijdens als na nationale acties. Tijdens nationale acties stuurt de Online Specialist ook de webredactie en het sociale media team aan.
Voor de periode van 17 augustus tot 1 april zijn wij - ivm een zwangerschapsvervanging - op zoek naar een
Online Specialist
Standplaats Den Haag
24 uur per week
NB. Tijdens een nationale actie wordt deze functie opgeschaald naar 36 uur per week
De functie
Je geeft input vanuit de online communicatiediscipline voor het bepalen van marketing / communicatie doelen en strategie.
Vertaalt strategische doelstellingen vanuit bestuur en de communicatie/marketing strategie naar online beleid, contentbeleid, social media strategie en functionele webtoepassingen.
Bewaakt de benodigde middelen en budget voor de ontwikkeling/onderhoud van online content en de verschillende webtoepassingen.
Vertaalt beschikbare webtoepassingen naar mogelijkheden om via het online-communicatiekanaal bij te dragen aan de doelstellingen van Giro555.
Je signaleert storingen en beperkingen rondom webtoepassingen en draagt ervoor zorg dat deze worden opgelost. Zorgt voor het up to date houden van alle webtoepassingen en ziet erop toe dat nieuwe versies en upgrades tijdig geimplementeerd worden. Werkt voorstellen uit voor verbetering en adviseert over nieuwe functionaliteiten.
Je geeft advies binnen het vakgebied van online-communicatie en webapplicaties aan het bestuur, collega's en de actie of bureaucoordinator. Achterhaalt de vraag en vertaalt hierop de technische kennis naar begrijpelijke informatie zodat de vraag wordt beantwoord. Geeft inzicht in de verschillende technische mogelijkheden en beperkingen en de doelstellingen van de verschillende online-communicatiemiddelen.
Je schrijft, redigeert, ontwikkelt (multimediale) content voor online en social kanalen. Je bent verantwoordelijk voor (strategie) webcare en online publieksvoorlichting.
Je fungeert als projectleider bij grote online projecten. Achterhaalt de vragen en wensen vanuit de opdrachtgever en formuleert hierop de adviezen over de technische mogelijkheden en beperkingen. Formuleert de projectdoelstellingen, het benodigde budget, de benodigde in te schakelen betrokkenen en stelt een activiteitenplan op. Ziet erop toe dat de betrokkenen tijdig de juiste informatie aanleveren. Bewaakt continu de voortgang van het project en neemt maatregelen indien nodig.
Je onderhoudt contacten met de online specialisten binnen de deelnemende organisaties, organiseert bijeenkomsten. Zorgt voor kennisontsluiting en traint online collega's van het actieteam en de deelnemende organisaties over het te voeren beleid op het gebied van online content en de te gebruiken online systemen.
Tijdens een nationale actie:
Stuur je het team aan dat redactie doet op content uit het rampgebied, content van acties in Nederland en beeldredactie. Daarnaast stuur je het social media team aan, draagt zorg voor een optimaal display via de social kanalen, en zorgt ervoor dat er een goede aansluiting is tussen het social team en persvoorlichting/earned media is.
Zorg je dat de website en de social media kanalen up-to-date zijn, doet eindredactie op website en social kanalen en waarborgt dat de geefmodule functioneert. Je stemt met fondsenwerver inrichting en inzet van overige online en mobiele geefmogelijkheden af. En je stemt met Coordinator social media inzet en aanpak social media af.
Je bent verantwoordelijk voor de eindreactie van alle online uitingen. Je hebt contacten met andere online medewerkers van de hulporganisaties achter Giro555 m.b.t. strategie en content voor hun websites (bannering en online communicatie).
Externe contacten:
De bestuursleden van de samenwerkende hulporganisaties, om te informeren, af te stemmen en te overleggen;
Met de online specialisten van de hulporganisaties achter Giro555 voor het afstemmen van de beantwoording van vragen en voor het geven van een toelichting op rapportages over de resultaten van de hulp;
Met externe partijen op het gebied van online communicatie, online marketing, en webbeheer/applicaties.
Met de online specialisten van de hulporganisaties achter Giro555 voor het afstemmen van de beantwoording van vragen en voor het geven van een toelichting op rapportages over de resultaten van de hulp;
Met externe partijen op het gebied van online communicatie, online marketing, en webbeheer/applicaties.
Interne contacten:
Met de directe collega's van het Giro555-bureau om te informeren en af te stemmen, als online deskundige;
Het lijnmanagement van deze positie ligt bij de Giro555 coordinator/het hoofd van de Humanitaire Unit
Het lijnmanagement van deze positie ligt bij de Giro555 coordinator/het hoofd van de Humanitaire Unit
Functie-eisen
Een opleiding op minimaal HBO niveau in een relevante richting, bijvoorbeeld (online/digital) communicatie, marketingcommunicatie of journalistiek
Ten minste 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie op het gebied van webbeheer, online marketing of online projectmanagement.
Webtechnische kennis (CMS systemen, hosting, html)
Je voelt je thuis in de wereld van online & social media en bent op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen.
Kennis van en ervaring met projectmanagement op het gebied van online communicatie Goede netwerker. Je bent in staat om goede relaties op te bouwen en samen te werken met verschillende partijen en kan Giro555 goed vertegenwoordigen bij externe actoren en een extern publiek.
Taalgevoel en goede schrijfvaardigheden op het gebied van(multimediale) content voor online en social kanalen
Flexibele instelling, geen 9 - 5 houding en mogelijkheid om bij het voordoen van een humanitaire ramp onmiddellijk op te schalen naar (minimaal) fulltime beschikbaarheid.
Sollicitatie procedure
Ben je geinteresseerd? Stuur dan uiterlijk op 1 augustus je sollicitatiebrief voorzien van je CV en onder vermelding van vacaturenummer 5-298 naar jobs@oxfamnovib.nl ter attentie van Stijn Sas, International HR Advisor. Meer informatie over de vacature is te verkrijgen bij Nienke Smidtman, Hoofd Humanitaire Team, 070-3421978.
Post a Comment