Header

Deputy Financial Management Officer

LE-07 Deputy Financial Management Officer

ERP-07 Gestionnaire Adjoint(e) Services Financiers

Job description

As a leader of a dedicated Common Service Delivery Point (CSDP) team serving client missions in Europe and Africa, and under the general supervision of the Financial Management Officer, the Deputy Financial Management Officer:
  • leads a team of Accounts Payable and Accounts Receivable staff by coaching and providing guidance on CSDP’s financial operations;
  • provides clear direction on the team’s objectives, performance priorities and timetables for assigned work;
  • provides general accounting and financial services to the CSDP host and its client missions;
  • takes responsibility to ensure financial operations are in line with the Service Level Agreements with each client mission;
  • ensures implementation of DFATD financial processes and procedures, ensure compliance with policies and develops best practices;
  • serves as a main point of contact for client missions to ensure efficient cooperation and address issues;
  • performs other duties related to the CSDP host and client mission activities.
Job descriptions and selection criteria can be found on www.wfca-tpce.com.
Deadline for application: 20 April 2014 (midnight Brussels time).
en français:
En tant que gestionnaire adjoint(e) d`une équipe de Point de Prestations de Services Communs (PPSC) dédié aux services des missions clientes en Europe et en Afrique et sous la supervision générale du gestionnaire des Services Financiers, il/elle:
  • dirige une équipe d’agents des opérations bancaires et comptes, l’encadre et lui fournit des conseils sur les opérations financières du PPSC;
  • donne une orientation claire sur les objectifs de l`équipe, les priorités de performance et les calendriers de travail assigné;
  • fournit des services de comptabilité et financiers au PPSC et ses missions clientes;
  • s’assure que toutes les opérations financières sont en accord avec les niveaux de services de chaque mission cliente;
  • assure la mise en œuvre des processus et des procédures financières de DFATD, assure la conformité avec toutes politiques, et développe les meilleures pratiques;
  • agit comme point de contact principal pour les missions clientes afin d’assurer une coopération efficace et une solution aux problèmes;
  • s’acquitte d’autres tâches liées au PPSC et des activités des missions clientes.
La description des fonctions et les critères de sélection se trouvent sur www.wfca-tpce.com.
Date de clôture pour les applications: 20 Avril (minuit heure de Bruxelles).