Header

1e lijns Helpdeskmedewerker

ICCO, partner van ondernemende mensen

ICCO is de interkerkelijke organisatie voor internationale ontwikkelingssamenwerking. Wereldwijd geven wij financiële steun en advies aan lokale organisaties en netwerken die zich inzetten voor toegang tot basisvoorzieningen, het op gang brengen van duurzame economische ontwikkelingen en het bevorderen van vrede en democratie. Ook verbinden wij ondernemende mensen in Nederland en in ontwikkelingslanden met elkaar. Wij werken intensief samen met maatschappelijke organisaties waaronder ontwikkelingsorganisaties, onderwijsinstellingen en bedrijven. Zo helpen wij mensen in Latijns Amerika, Azië, Afrika en Oost Europa een menswaardig bestaan op te bouwen en economisch op eigen benen te staan. Aan het einde van 2010 heeft ICCO zich getransformeerd tot een Internationale Netwerk Organisatie, die bestaat uit een Global Office in Utrecht en 7 Regiokantoren in Malawi, Mali, Oeganda, India, Indonesië, Nicaragua en Bolivia. De organisatie laat zich adviseren door 7 Regional Councils en de International Advisory Council.

De afdeling ICT is op zoek naar een

1e lijns Helpdesk medewerker (M-V)

32-36 uur per week, tijdelijk t/m 31 december 2012

De afdeling ICT

De afdeling ICT is onderdeel van de bedrijfsvoering samen met de afdelingen Financiën en HR. Bedrijfsvoering bundelt de specifieke kennis die nodig is voor de interne bedrijfsvoering en –processen. Zij analyseert de behoefte aan ondersteuning, ontwikkelt onder andere beleid en instrumentarium en operationaliseert deze vervolgens. Het bestaande beleid en instrumentarium worden getoetst en op effectiviteit, kwaliteit en efficiëntie.

De afdeling ICT is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het ICT beleid van ICCO, alsmede onderhoud en beheer. Zij adviseert en ondersteunt de bedrijfsprocessen van ICCO, door het aanbieden en onderhouden van kantoorfaciliteiten en bedrijfsspecifieke applicaties. De afdeling bestaat uit negen medewerkers. Twee Analist/programmeurs, drie medewerkers op de Servicedesk, een Adviseur Internettechnologie, een Applicatiebeheerder, een Functioneel Beheerder Microsoft Dynamics en een hoofd.

ICCO beschikt over een moderne ICT-omgeving bestaande uit onder andere een gevirtualiseerde serveromgeving met SAN-opslag, MS Office werkplekken, een telewerkvoorziening en een ERP systeem (Microsoft Dynamics AX)

Over de functie

Als 1e lijns Helpdeskmedewerker ben je verantwoordelijk voor:

  • Het ondersteunen, adviseren en informeren van gebruikers conform de algemeen geldende norm voor een ICT-Helpdesk.
  • Het technisch beheren en onderhouden van PC’s, printers en randapparatuur.
  • Het structureel oplossen, registreren en beheer van 1e en 2e lijns incidenten, het doen van verbetervoorstellen en het opstellen van rapportages.

Functie-eisen

  • Je hebt kennis van informatica op MBO niveau
  • Je hebt kennis van computer, rand- en datacommunicatieapparatuur
  • Je hebt kennis van informatie- en besturingssystemen en standaards voor computergebruik van ICCO
  • Je hebt kennis van ITIL
  • Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden
  • Je beschikt over goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
  • Je hebt een goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Je hebt belangstelling voor ontwikkelingssamenwerking en affiniteit met de protestants christelijke identiteit van ICCO

Van onze kant kun je rekenen op een goede werkomgeving met veel ruimte voor eigen initiatief. Het salaris is conform de ICCO-regeling (schaal 6) en bedraagt minimaal € 1.721,-- en maximaal € 2.346,-- bruto per maand bij een 36-urige werkweek.

De standplaats is Utrecht

Voor meer informatie over de functie bel je met Wilma van Meenen, IT support desk Coördinator, telefoon 030-6927850. Je schriftelijke sollicitatie, met CV, kun je vóór 15 maart a.s. per e-mail sturen naar ICCO, afdeling HR, vacancies@icco.nl, onder vermelding van vacature 2012-004. Algemene informatie over ICCO vind je op onze website: http://www.icco.nl.