Header

Business Development Manager Partnerships

Omdat we er voor elk kind willen zijn, hebben we jouw hulp nodig
UNICEF Nederland is per direct op zoek naar een
Business Development Manager Partnerships
(32 uur per week)

Over UNICEF Nederland


UNICEF Nederland heeft een opdracht: ervoor zorgen dat elk land de rechten van kinderen, die zijn vastgelegd in het Verdrag voor de Rechten van het Kind, respecteert en naleeft. Dit is de mooiste opdracht die je kunt krijgen en die UNICEF Nederland samen met regeringen, bedrijven, particulieren en kinderen zelf op de best mogelijke wijze wil vervullen.

Het team Partnerships is verantwoordelijk voor samenwerkingsrelaties met bedrijven. Binnen dit team worden bestaande strategische partnerships met bijvoorbeeld ING, IKEA en KLM onderhouden. Vanuit het onderdeel Business Development worden ook op innovatieve manieren nieuwe partners aan UNICEF Nederland verbonden. De win-win gedachte en het creëren van impact op basis van gedeelde waarden zijn hierbij voor ons de belangrijkste uitgangspunten. Impact wordt voor UNICEF Nederland in belangrijke mate gerealiseerd door het uitrollen van de Children’s Rights and Business Principles bij bedrijven.

De functie

Als Business Development Manager initieer en creëer je nieuwe grootschalige strategische partnerships voor UNICEF Nederland. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor de strategische vormgeving en de eerste tactisch-operationele doorvertaling van een partnership. De kerntaak in ieder partnership is het creëren van impact voor beide partijen, op basis van gedeelde waarden. Hiertoe is de combinatie van een goede inhoudelijke kennis van ontwikkelingssamenwerking enerzijds en de corporate wereld en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen anderzijds cruciaal. Als Business Development Manager ben je iemand die uitstekend strategische kansen in de markt weet te identificeren en deze vervolgens op proactieve en creatieve wijze vertaalt naar concrete samenwerkingen met zowel substantieel financieel als inhoudelijk resultaat. Samen met ondersteunende teams binnen de UNICEF Nederland organisatie geef je een partnership optimaal vorm.

Dit vragen we
  • Je draagt het werk van UNICEF Nederland een warm hart toe en je voelt je betrokken bij de rechten van kinderen en ontwikkelingssamenwerking.
  • Je bent een inspirerende collega en een creatieve persoonlijkheid die kansen signaleert en benut.
  • Je hebt een WO werk- en denkniveau en ervaring met business development, marketing en fondsenwerving.
  • Je beschikt over minimaal tien jaar aantoonbare werkervaring in het opbouwen van strategische partnerships, projectmanagement en relatiebeheer.
  • Je hebt ruime ervaring met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en je hebt een netwerk op dit terrein.
  • Je bent marktgericht en resultaatgericht.
  • Je sociale en communicatieve vaardigheden zijn uitstekend en je kunt je zowel mondeling als schriftelijk uitstekend uitdrukken in de Nederlandse en Engelse taal.
  • Je bent een stevige gesprekspartner en hebt het talent om mensen mee te krijgen.
  • Ervaring met ontwikkelingssamenwerking is een pre.  
  • Je bent een representatieve vertegenwoordiger van UNICEF Nederland.

Dit bieden we jou
UNICEF Nederland heeft een prettige en informele werksfeer, met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, passend bij de goededoelensector.

Op 14 januari 2014 tussen 15.00 en 16.00 uur kan er contact opgenomen worden met Business Development Manager Nadine Veltman (070 333 9 402), voor eventuele vragen.

Je reactie, waarin je duidelijk aangeeft waarom juist jij een geschikte kandidaat voor deze functie bent, kun je inclusief je CV tot en met vrijdag 17 januari 2014 mailen naarbusinessdevelopmentmanager@unicef.nl.

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 27 januari 2014.

Onze maatschappij is kleurrijk en UNICEF Nederland is dat ook. UNICEF Nederland streeft ernaar dat haar medewerkers een afspiegeling zijn van de samenleving en het internationale karakter van de organisatie.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.