Header

Specialist Loyaliteit & Marketing Onderzoek

Plan. Girls first

Wereldwijd groeien miljoenen kinderen op in armoede. Ze hebben honger, krijgen geen goede gezondheidszorg en gaan niet naar school. Ontwikkelingsorganisatie Plan zet zich al 75 jaar in voor deze kinderen. In vijftig landen in Azië, Afrika en Latijns-Amerika voert Plan projecten uit om de levenssituatie van kinderen blijvend te verbeteren.

Omdat meisjes wereldwijd systematisch worden achtergesteld en gediscrimineerd, besteedt Plan extra aandacht aan meisjes. Plan wil meisjes dezelfde rechten en kansen geven als jongens.

In Nederland draagt Plan er met 85 medewerkers, ruim 250 vrijwilligers en meer dan 100.000 sponsors aan bij dat kinderen wereldwijd de kansen krijgen die ze verdienen.

Voor onze afdeling Donor Services zijn wij op zoek naar een parttime:

Specialist Loyaliteit en Markt onderzoek

(voor 32 uur per week)

Plaats in de organisatie

Legt verantwoording af en rapporteert aan de manager Donor Services.

Doel van de functie

De specialist verkrijgt door zelf marktonderzoek en databaseanalyses te verrichten relevante en bruikbare kennis over onze doelgroepen. Deze verzamelde data wordt geanalyseerd, kruisverbanden gelegd en vertaald in concrete en leesbare adviezen naar het management en doelgroepmarketeers. Deze heldere rapportages geven richting aan het klantbeleid (klantwaarde en waarde voor de klant) van Plan Nederland.

Op basis hiervan maak je (beleids)voorstellen m.b.t. de communicatie, informatievoorziening en service aan particuliere relaties met als doel de effectiviteit van de communicatie en duurzaamheid van de relatie te verhogen. En dus de tevredenheid en rendement te borgen en te verbeteren.

Resultaatgebieden / Werkzaamheden

  • Ontwikkeling en innovatie
  • Onderzoek
  • Advisering

Taken

Je voert onderzoek uit naar nieuwe ontwikkelingen en trends op het vakgebied en op de database en adviseert de organisatie met betrekking tot de toepassingsmogelijkheden en consequenties. Tevens ondersteun je diverse afdelingen met het uitvoeren van dataselecties en analysewerkzaamheden in de database.

Competenties

  • Innoverend vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Probleemanalyse

Kennis en ervaring

  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Commerciële economie/ bedrijfskunde op HBO/academisch niveau, bij voorkeur marketing specialisatie.
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring bij voorkeur als databasemarketeer én marktonderzoeker.
  • Uitstekende kennis van en affiniteit met ICT systemen (o.a. MS CRM Dynamics) , analysetools (SPSS) en Google analytics.


Persoonlijk profiel

Jij weet hoe je het management en directie moet adviseren over marktonderzoek. Je bent een gedreven, leergierige professional. Je toont initiatief en vindt het leuk om je te verdiepen in de doelgroep en samen met de doelgroepmarketeer nieuwe ideeën uit te werken.

Plan biedt

Een functie in een internationale werkomgeving. Plan biedt een marktconform salaris en arbeidsvoorwaardenpakket. Daarnaast is het salaris afhankelijk van je achtergrond en ervaring. Plan heeft een goede pensioenregeling, 25 vakantiedagen, collectieve ziektekostenverzekering, reiskostenvergoeding en opleidingsmogelijkheden binnen de functie en voor persoonlijke groei.

Ben je geïnteresseerd?

Stuur je motivatiebrief en CV voor 25 mei naar vacatures@plannederland.nl ter attentie van Muriël Potter.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Delen in je netwerk wordt wel op prijs gesteld.